reklama

Naše bublifuky

Jedna obrovská metafora o jednej stokrát povedanej téme. Nie je ľahké v tomto svete priznať si... že máte radi bublinky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som bola malá, resp. taký ten priemerný základo- a neskôr stredoškoláčik, tak som bola vraj veľmi vyspelá na svoj vek. Všetci to hovorili a čo ja viem? Možno mali pravdu, ťažko povedať. Teraz som taký priemerný vysokoškoláčik a všetci mi hovoria, že som veľké decko.

Nuž, nemôžem za to, že všetko je u mňa akosi opačne, asi som sa tak narodila. Tak som sa raz počas dlhej cesty vlakom zamyslela (nebola vo vlaku zásuvka, nešiel mi ntb :-( ) nad tým, že aká je to hrôza, že som vlastne vysokoškoláčka, budúca učiteľka, vraj budúca slovenská inteligencia a pritom veľké decko. Tak som uvažovala a prišla som na to, že to možno až taká hrôza nie je, ako sa zdá všetkým naokolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám rada metafory, lebo potom mi nikto nerozumie a tým pádom so mnou súhlasia, takže použijem metaforu. Ja osobne... milujem... bublinky. Také z bublifuku, poznáme to. Som schopná nabehnúť do Dráčika a kúpiť si bublifuk, a potom si na intráku z čistej radosti z bubliniek robiť bublinky. Takže ste si práve správne pomysleli, som decko a jedného krásneho dňa ma to prejde... fakt prejde? Okej, ruku na srdce, kto nemá rád bublinky? Každý má rád bublinky. Neklam, priznaj si to! Lebo bublinky sú úžasné a okrem iného je na nich zaujímavé to, že slovo bublinky sa nedá povedať naštvane, nech by ste sa snažili, ako chcete. Takže teraz ideme hľadať rozdiel medzi tými, čo majú radi bublinky, len o tom nehovoria, a mnou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď mám rada bublinky, nemám problém priznať si, že mám rada bublinky. O čo väčšie decko som ja, ako tí, čo sa tvária tak strašne dospelo, ale pritom majú bublinky možno ešte radšej, ako ja? Vážne, je to presne to isté. V skutočnosti jediný rozdiel je to, že ja poviem, čo si myslím, totiž to, že bublinky sú cool. Poviem to, aj keď všetci budete na mňa zhrozene pozerať, akoby som sa práve priznala k topeniu mačiatok alebo niečomu takému (žiaden strach, milujem aj mačiatka), lebo AKO SOM MOHLA?? Veď čo si teraz o mne pomyslí celá dospelá verejnosť?

Keď som bola v Ružomberku na letnej škole žurnalistiky (neštudujem žurnalistiku, to len aby ste sa nezhrozili že študent žurnalistiky vypotil takýto blog), pán profesor Zasępa, rektor katolíckej univerzity, povedal takú peknú, motivujúcu myšlienku, ktorú si, samozrejme, presne nepamätám, ale pointou bolo: „Ja nič nemusím, ja som slobodný človek. Ja môžem robiť, čo chcem.“ V tom čase ma to tak strááášne... nenadchlo, a akurát som si povedala že o čom ten človek točí? Však si nemôžem robiť čo chcem, veď zákony a veď morálka a veď spoločenské normy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pán profesor je však naozaj človek hodný obdivu a myslel to úplne inak, a ako, to som pochopila o pár rokov neskôr, keď som si uvedomila, že ja naozaj SOM slobodný človek. Nemusím sa riadiť podľa vety: Ale čo na to povedia...? Ja môžem robiť, čo chcem, a samozrejme rátať s možnosťou, že budem niesť následky. Ja môžem milovať bublinky a kupovať si bublifuky a môže mi byť jedno, za čo všetko ma označia.

Teraz je čas, kedy by ste sa pomaly mohli chytiť na moju metaforu. Už toho píšem priveľa, takže to len zhrniem. Je mi fuk, čo si myslíte. Som veľké decko a na rozdiel od vás, ja si to priznám.

A nenadávajte mi! Radšej si kúpte bublifuk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ak mi chcete do diskusie napísať, že nie, nemáte radi bublinky... tak... tak sa nad sebou zamyslite, čo z vás vyrástlo! :D

Katarína Sroková

Katarína Sroková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sarkastický, idealistický maniak s divnými názormi... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu